WYKAZ PRZYDATNYCH PRZEDMIOTÓW

na podstawie katalogu Gildii Kupieckiej



KUPCY

Podczas wykonywania swej misji będziesz niewątpliwie potrzebował zaopatrzenia. O ile część bardziej tajemniczych obiektów jest zbyt drogocenna, by znaleźć się na półkach sklepów pospolitych kupców, o tyle większość przedmiotów niezbędnych do przeżycia łatwo uzyskasz u miejscowych przedstawicieli Gildii Kupieckiej.

Kupców można znaleźć w Cador Sul, Cytadeli, Coranthcie oraz Mglistej Kniei. Każdy z nich ma na składzie inne towary, ponieważ w pewnych rejonach łatwiej zdobyć określone przedmioty. Procedury prowadzenia interesów są jednak w ogólnych zarysach zbliżone, dzięki regulacjom Gildii Kupieckiej.



BROŃ



(Informacje dotyczące: ognia, powietrza, ziemi, wody, wiatru i ciemności odnoszą się do tych sześciu szkół magii powszechnie znanych w świecie MM. Obliczenia dotyczące zadawanych ciosów, jak również odporności na cięcie, ciosy, itp. przedstawione są w dziale współczynniki.)

Topór

Podobny do siekier używanych przez drwali.

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 5
  • cios - 5
  • łącznie - 10

Wartość - 100 SZ

Topór Gromowy

Wygodna broń do ataku na odległość. Rzucony powraca do ręki niczym bumerang!

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 20
  • łącznie - 20

Wartość - 1600 SZ

Przeklęty Topór

Zadawane obrażenia: 0

Wartość - 120 SZ

Topór Bojowy

Duży topór o podwójnym ostrzu.

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 8
  • cios - 5
  • łącznie - 13

Wartość- 150 SZ

Topór Zimowy

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 8
  • cios - 6
  • woda - 6
  • łącznie - 20

Wartość - 350 SZ

Topór Zachodnich Burz

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 8
  • cios - 8
  • powietrze - 8
  • łącznie - 24

Wartość - 450 SZ

Kilof

Krasnoludzkie narzędzie górnicze.

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 9
  • łącznie - 9

Wartość - 50 SZ

Kilof Caldera

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 16
  • cios - 4
  • łącznie - 20

Wartość - 600 SZ

Maczuga

Maczuga z czteropiórową głowicą.

Zadawane obrażenia:

  • cios - 10
  • łącznie - 10

Wartość - 100 SZ

Maczuga Nieposkromionej Wiary

Zadawane obrażenia:

  • cios - 10
  • światło - 14
  • łącznie - 24

Wartość - 1200 SZ

Boska Sprawiedliwość

Zadawane obrażenia:

  • cios - 6
  • światło - 18
  • łącznie - 24

Odporność na ciemność- 19%

Wartość - 1800 SZ

Ciężka Maczuga

Maczuga z większą głowicą z lanego żelaza.

Zadawane obrażenia:

  • cios - 14
  • łącznie - 14

Wartość - 150 SZ

Maczuga Króla Lodu

Zadawane obrażenia:

  • cios - 35
  • łącznie - 35

Wartość - 100 SZ

Morgensztern

Wielka maczuga nabijana ćwiekami.

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 5
  • cios - 10
  • łącznie - 15

Wartość - 200 SZ

Różdżka Arcymaga

Wielka maczuga nabijana ćwiekami.

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 5
  • cios - 5
  • ciemność- 30
  • łącznie - 40

Odporność na światło - 100%

Wartość - 10 SZ

Gwiazda Piekieł

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 5
  • cios - 10
  • ogień- 10
  • łącznie - 25

Wartość - 500 SZ

Miecz

Pospolity miecz o długiej klindze.

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 10
  • łącznie - 10

Wartość - 120 SZ

Miecz Wyborny

Pospolity miecz o długiej klindze.

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 14
  • łącznie - 14

Wartość - 300 SZ

Miecz Krzyżowca

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 20
  • łącznie - 20

Odporność na ciemność- 19%

Wartość - 700 SZ

Wysysacz Dusz

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 10
  • łącznie - 10

Wartość - 1000 SZ

Pałasz

Miecz o szerokim ostrzu.

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 10
  • cios - 5
  • łącznie - 15

Wartość - 150 SZ

Klinga Płonącego Serca

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 10
  • cios - 3
  • ogień- 10
  • łącznie - 23

Wartość - 750 SZ

Klinga Cichego Deszczu

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 10
  • cios - 3
  • woda - 10
  • łącznie - 23

Wartość - 750 SZ

Klinga Nadciągającej Burzy

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 10
  • cios - 3
  • powietrze - 12
  • łącznie - 25

Wartość - 750 SZ

Klinga Porannej Modlitwy

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 12
  • cios - 3
  • światło - 10
  • łącznie - 25

Wartość - 1150 SZ

Ostrze Cienia

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 10
  • cios - 5
  • ciemność - 15
  • łącznie - 50

Odporność na światło - 50%

Wartość - 10 SZ

Święty Mściciel

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 15
  • cios - 5
  • światło - 30
  • łącznie - 50

Wartość - 3500 SZ

Młot bojowy

Wielki i nieco niezgrabny mot kamienny.

Zadawane obrażenia:

  • cios - 16
  • łącznie - 16

Wartość - 200 SZ

Młot piorunowy

Zadawane obrażenia:

  • cios - 15
  • powietrze - 10
  • łącznie - 25

Wartość - 800 SZ

Młot z obsydianu

Zadawane obrażenia:

  • cios - 15
  • ziemia - 10
  • łącznie - 25

Wartość - 100 SZ

Pięść Necrosa

Zadawane obrażenia:

  • cios - 10
  • ciemność- 15
  • łącznie - 25

Odporność na światło - 50%

Wartość - 10 SZ

Młot Gniewu Drujera

Zadawane obrażenia:

  • cios - 30
  • łącznie - 30

Wartość - 1100 SZ

Broń Insektoida

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 6
  • cios - 6
  • łącznie - 12

Wartość - 220 SZ

Chl'tk

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 11
  • cios - 11
  • łącznie - 22

Wartość - 1200 SZ

Łuk Insektoida

Broń do ataku na odległość. Strzała wyrzucana jest z wydrążonej pałki.

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 18
  • łącznie - 18

Wartość - 200 SZ

Halabarda

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 20
  • łącznie - 20

Wartość - 50 SZ

Żądło Ognia

Zadawane obrażenia:

  • cięcie - 20
  • ogień- 10
  • łącznie - 30

Wartość - 900 SZ

Pałka

Zadawane obrażenia:

  • cios - 8
  • łącznie - 8

Wartość - 50 SZ

Żelazna Pałka

Zadawane obrażenia:

  • cios - 12
  • łącznie - 12

Wartość - 50 SZ



TARCZE



Tarcza Drewniana

Zwykła, okrągła tarcza. Skuteczniejsza w blokowaniu ataków.

Wartość - 30 SZ

Tarcza Zwinności

Zwiększa szybkość o 5 pkt.

Wartość - 650 SZ

Tarcza Kondycji

Zwiększa wytrzymałość o 5 pkt.

Wartość - 650 SZ

Tarcza Wyczynów

Zwiększa siłę o 5 pkt.

Wartość - 650 SZ

Tarcza Metalowa

Duża tarcza o zaostrzonym dolnym końcu. Skuteczniejsza w natarciu.

Wartość - 50 SZ

Tarcza Wyborna

Zwiększa odporność na:

  • cięcie - 10%
  • cios - 10%

Wartość - 500 SZ

Tarcza Krzyżowca

Zwiększa odporność na:

  • cięcie - 19%
  • cios - 19%

Wartość - 900 SZ

Święta Tarcza

Zwiększa odporność na:

  • cięcie - 19%
  • cios - 19%
  • ciemność- 19%

Wartość - 1400 SZ

Tarcza Lodowa

Tarcza wykonana z tafli lodu.

Zwiększa odporność na:

  • woda - 39%

Wartość - 500 SZ

Tarcza Wampiryczna

???

Wartość - 1000 SZ

Tarcza Lustrzana

Odbija zaklęcie "błyskawicy".

Wartość - 800 SZ



ZBROJE



Zbroja Łuskowa

Grubsze, przeplatające się płytki metalowe - zbroja dłuższa i o bardziej zwartej budowie niż kolczuga.

Zwiększa odporność na:

  • cięcie - 10%
  • cios - 10%

Wartość - 150 SZ

Zbroja Ze Smoczej Łuski

Zwiększa odporność na:

  • cięcie - 50%
  • cios - 50%

Zmniejsza odporność na:

  • ciemność- 20%
  • światło - 20%

Wartość - 1600 SZ

Zbroja Płatowa

Zbroja częściowo okrywająca ciało, wykonana z cienkich płyt metalowych mocowanych na skórze - uformowana tak, by pasowała do korpusu.

Zwiększa odporność na:

  • cięcie - 19%
  • cios - 19%

Wartość - 250 SZ

Płatowa Zbroja Łaski

Zwiększa odporność na:

  • cięcie - 19%
  • cios - 19%

Zwiększa szybkość o 5 pkt.

Wartość - 1100 SZ

Płatowa Zbroja Rozumu

Zwiększa odporność na:

  • cięcie - 19%
  • cios - 19%

Zwiększa inteligencję o 5 pkt.

Wartość - 1100 SZ

Lekka Zbroja Płytowa

Zbroja z płyt metalowych, okrywająca całe ciało - przystosowana do osłaniania korpusu, ramion i nóg.

Zwiększa odporność na:

  • cięcie - 30%
  • cios - 30%

Wartość - 400 SZ

Zbroja Płytowa Antyżywiołów

Zwiększa odporność na:

  • cięcie - 30%
  • cios - 30%
  • ogień- 30%
  • powietrze - 30%
  • ziemia - 30%
  • woda - 30%

Wartość - 1600 SZ

Święta Zbroja Płytowa

Zwiększa odporność na:

  • cięcie - 30%
  • cios - 30%
  • ciemność- 30%

Wartość - 2200 SZ

Ciężka Zbroja Płytowa

Zbroja z płyt metalowych, okrywająca całe ciało - przystosowana do osłaniania korpusu, ramion i nóg.

Zwiększa odporność na:

  • cięcie - 39%
  • cios - 39%

Wartość - 600 SZ

Zbroja Mocy Enocha

Zwiększa odporność na:

  • cięcie - 39%
  • cios - 39%

Wartość - 2400 SZ



INNE PRZEDMIOTY



Słaby Napój Uzdrawiający

Przywraca 5 pkt. zdrowia.

Wartość - 45 SZ

Napój Uzdrawiający

Przywraca 10 pkt. zdrowia.

Wartość - 100 SZ

Silny Napój Uzdrawiający

Przywraca 50 pkt. zdrowia.

Wartość - 300 SZ

Napój Many

Przywraca wszystkie punkty many.

Wartość - 200 SZ

Kryształki Many

Są 3 rodzaje Kryształków. Ich użycie przywraca 5 pkt. many.

Wartość - 20 SZ

Napój Szybkości

Tymczasowo zwiększa szybkość ruchu o 25 pkt.

Wartość - 200 SZ

Serum na czary ognia

Tymczasowo zwiększa odporność (o 75%) na ogień i zaklęcia ogniowe.

Wartość - 200 SZ

Serum na czary powietrza

Tymczasowo zwiększa odporność (o 75%) na zaklęcia oparte na magii powietrza.

Wartość - 200 SZ

Serum na czary wody

Tymczasowo zwiększa odporność (o 75%) na zaklęcia oparte na magii wody.

Wartość - 200 SZ

Bursztynowy Pierścień Chyżości

Zwiększa szybkość o 5 pkt.

Wartość - 600 SZ

Pierścień Pogromcy Smoków

Zwiększa odporność na ogień o 25%.

Wartość - 400 SZ

Jaspisowy Pierścień Myśli

Zwiększa inteligencję o 5 pkt.

Wartość - 200 SZ

Kryształowy Pierścień Siły

Zwiększa siłę o 5 pkt.

Wartość - 600 SZ

Pierścień Kondycji Dancena

Zwiększa wytrzymałość o 10 pkt.

Wartość - 900 SZ

Pierścień Koncentracji Kenrena

Zwiększa inteligencję o 10 pkt.

Wartość - 500 SZ

Pierścień Tancerza Ognia

Zwiększa odporność na ogień o 45%.

Wartość - 700 SZ