POSTACIE



KRZYŻOWCY


Stara Gwardia

Ideał rycerstwa, składający się z doświadczonych (choć starzejących się) Krzyżowców-weteranów. Rycerze ci, trzymający się ściśle surowego kodeksu moralnego i ideałów swego zakonu, stanowią najbardziej szanowanych i najbardziej skutecznych w walce wojowników świata. Niestety, są oni ostatnimi z ginącego rodzaju dystyngowanych żołnierzy, ponieważ ich następcy wykazują niewielkie zainteresowanie tradycją, którą uważają za staroświecki tryb życia.


Wysoka Gwardia

Śmiali młodzieńcy, w niewolniczy wręcz sposób stosujący się do wszelkich zaleceń potężnej i pięknej Celestii. Nie mają za to wielkiego szacunku dla tego, co zwą "archaicznym idealizmem moralnym wymierającej kasty rycerzy-staruszków". Z tego powodu zaczęli akceptować mniej honorowe zasady postępowania, których nie tolerowałby surowy kodeks moralny Starej Gwardii.


Czarni Rycerze

Elitarna straż osobista Celestii - najlepsi rycerze wśród Krzyżowców. Wojownicy ci są starannie dobierani ze względu na swą odwagę, umiejętności bojowe i poświęcenie.


Celestia

Około trzydziestu lat temu kapłanka-wojowniczka pochodząca z obrzeży Mglistej Kniei wezwała Krzyżowców, aby przyjęli ją jako jedną z nich. Przeszła wszystkie próby, wykazując wielkie zdolności przywódcze. Mimo przeciwności, pięła się w górę poprzez zdominowane przez mężczyzn szeregi rycerzy, by w końcu sięgnąć po zwierzchnictwo nad całą Krucjatą. Jej niepowstrzymana energia i wola zwycięstwa Krucjaty przemieniły się w Złotą Regułę postępowania obowiązującą w ostatnich dziesięciu latach. Zwiększyła lotne patrole Krzyżowców, rozbudowała flotę okrętów strażniczych, zreorganizowała rycerską hierarchię by jak najpełniej wyplenić niesubordynację i chaos - słowem, przepoiła całą Krucjatę nową mocą i zapałem. Jej styl przewodzenia, zarazem władczy i nieodparty, uczynił ją jedną z najbardziej kochanych i szanowanych dowódców, jacy kiedykolwiek stali na czele Krucjaty.


Ursan

Kapitan Gwardii i najbardziej zaufany z dowódców Celestii.


Aerrin

Dziecięcym marzeniem Aerrin, urodzonej i wychowanej w małej wiosce u stóp Gór Przepastnych, było podróżowanie do egzotycznych, dalekich krain i żeglowanie po bezkresnych morzach. Ze swej rodzinnej mieściny została wygnana za swą przebiegłość i nieugiętość i od tej pory wykorzystywaną urodę spryt i nieprzeciętną inteligencję, aby przeżyć i realizować marzenia o kierowaniu własnym statkiem. Obecnie steruje małym promem, kursującym między Twierdzą a Cytadelą, obmyślając już plany następnej, większej jednostki.


KRASNOLUDY


Legioniści Kamiennego Serca

Wojownicy należący do krasnoludzkiej szlachty. Legioniści z dworu króla Aidena stanowią idealny przykład poświęcenia właściwego krasnoludom: są królewskiej, rycerskiej, silnej postawy i czystego serca.


Klan Żelaznego Oskarda

Zbuntowani członkowie kasty robotników; marzą o równości, sprawiedliwości i skorzystaniu z okazji. Niestety, nieobliczalność czyni ich chwiejnym i potencjalnie groźnym elementem.


Książę Dain

Syn poległego niedawno króla Aidena Kamienne Serce. Jest wcieleniem wszystkich najszlachetniejszych krasnoludzkich cnót: odwagi, wierności i brawury. Mimo pewnego napięcia, jakie w przeszłości panowało między ludźmi a krasnoludami, zgodził się wspomóc Drake'a w jego misji.


INSEKTOIDY


Dumna, nieugięta rasa, która od dawna już zamieszkuje Mglistą Knieję. Uważają tę starożytną puszczę za swoją własność, lecz nawet w obrębie ich społeczności istnieje zażarta rywalizacja o terytorium, honor i przywileje łowieckie. Kieruje nimi wybierany przez całe plemię wódz, kilku mistyków i sztywny kodeks honorowy, czyniący z nich zamkniętą rodzinę, która odrzuca przybyszów z zewnątrz.


Tamris

Niedawno mianowany wódz insektoidów. Mówi się, że zyskał sobie przychylność Ducha Puszczy, który powierzył mu przewodnictwo nad wszystkimi pozostałymi wodzami plemiennymi Mglistej Kniei. Tamris jest najdzielniejszym i najsilniejszym wojownikiem swego ludu, a jego szybki umysł i wielkoduszność czyni go urodzonym przywódcą, który poprowadzi insektoidów do pewnego zwycięstwa, jeśli zjednoczą się oni w jeden naród.


OGRY


Prymitywny szczep wielkich, groźnych włóczęgów, którzy stale terroryzują spokojnych mieszkańców Ardonu. Nasilające się najazdy Legionu ogry potraktowały jako sposobność do wzmożenia własnych napadów. Choć prostackie, są jednak niebezpieczne, a w ostatnich latach atakują z coraz większym powodzeniem dzięki zdziesiątkowaniu miejscowych garnizonów.


ŻYWIOŁAKI


Stwory magiczne zrodzone z żywiołów, ziejące niepohamowaną żądzą mordu i trudne do zabicia. Po określeniu, z którego żywiołu się wywodzą, można podjąć stosowne środki ochrony.


LODOWI TYTANI


Legendarne istoty, według baśni zamieszkujące nieprzyjazne tereny lodowcowe w południowej części Gór Przepastnych. Popularne opowieści twierdzą, że Lodowi Tytani są tajemniczą rasą prymitywnych olbrzymów o niewysłowionej sile, nieufnych w stosunku do obcych i agresywnych w stosunku do natrętów. Gdyby to wszystko okazało się prawdą, owi imponujący giganci byliby prawdziwie przerażającą i fantastyczną rasą!


LEGION UMARŁYCH


Szkielety

Szeregowi wojownicy armii Necrosa, martwiaki-legioniści ożywiane mroczną mocą nekromanty. Stanowią kręgosłup jego wojsk. Ich liczba rośnie w miarę zabijania kolejnych ofiar.


Szkieletowe Duchy

Ta odmiana martwiaka jest wojownikiem, który stał się fanatycznym zwolennikiem Necrosa. Jego dusza oddzieliła się od gnijących zwłok i ożywia teraz magiczną zbroję. Choć poza swym pancerzem nie może istnieć jest potężną i samodzielnie myślącą czarodziejską istotą.


Cienie

Eteryczne stwory, sprytniejsze i bardziej niebezpieczne od szkieletów. Są niemal niewidzialnymi, groźnymi przeciwnikami, widocznymi jedynie w postaci zamglonego cienia.


Mroczni Magowie

Nadzwyczaj potężna odmiana szkieletów, która potrafi posługiwać się mroczną magią. Pochłaniają dusze wszystkich pokonanych, dzięki czemu wzmacnia ich siła życiowa wielu nieszczęsnych istot, zwiększając ich możliwości rzucania zaklęć i czynienia zła. Niektórzy z nich stali się na tyle biegli w posługiwaniu się magią, że zostali Mrocznymi Arcymagami.


Necros

Straszliwy Mroczny Władca jest nekromantą o niesamowitej potędze. Necros, uważany za niezwyciężonego, całe stulecie strawił na badaniu i doskonaleniu nieczystej sztuki czarnej magii i nekromancji. Z upływem lat zeszpetniał, a jego wygląd zaczął budzić coraz większy przestrach. Choć nie jest martwiakiem, krążą pogłoski, że oddał duszę czarnym bogom, w zamian za tajemnice, których żaden śmiertelnik nigdy nie powinien był poznać. Po opanowaniu czarnoksięskiej Księgi Zła Necros zaczął powiększać swój Legion, tworząc z niego gnijącą, nikczemną armię trupów, która starła w proch wszystkie armie, garnizony i oddziały stające na jej drodze. Jedyną nadzieją ocalenia jest tajemniczy "człowiek z blizn", przepowiadany przez Księgę Wieków. Jak dotąd Necros jest niepowstrzymany.