WYKAZ PRZYDATNYCH PRZEDMIOTÓW
na podstawie katalogu Gildii Kupieckiej
KUPCY
Podczas wykonywania swej misji będziesz niewątpliwie potrzebował zaopatrzenia. O ile część bardziej tajemniczych obiektów jest zbyt drogocenna, by znaleźć się na półkach sklepów pospolitych kupców, o tyle większość przedmiotów niezbędnych do przeżycia łatwo uzyskasz u miejscowych przedstawicieli Gildii Kupieckiej.
Kupców można znaleźć w Cador Sul, Cytadeli, Coranthcie oraz Mglistej Kniei. Każdy z nich ma na składzie inne towary, ponieważ w pewnych rejonach łatwiej zdobyć określone przedmioty. Procedury prowadzenia interesów są jednak w ogólnych zarysach zbliżone, dzięki regulacjom Gildii Kupieckiej.
BROŃ
(Informacje dotyczące: ognia, powietrza, ziemi, wody, wiatru i ciemności odnoszą się do tych sześciu szkół magii powszechnie znanych w świecie MM. Obliczenia dotyczące zadawanych ciosów, jak również odporności na cięcie, ciosy, itp. przedstawione są w dziale współczynniki.)
Topór
Podobny do siekier używanych przez drwali.
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 5
- cios - 5
- łącznie - 10
Wartość - 100 SZ
Topór Gromowy
Wygodna broń do ataku na odległość. Rzucony powraca do ręki niczym bumerang!
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 20
- łącznie - 20
Wartość - 1600 SZ
Przeklęty Topór
Zadawane obrażenia: 0
Wartość - 120 SZ
Topór Bojowy
Duży topór o podwójnym ostrzu.
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 8
- cios - 5
- łącznie - 13
Wartość- 150 SZ
Topór Zimowy
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 8
- cios - 6
- woda - 6
- łącznie - 20
Wartość - 350 SZ
Topór Zachodnich Burz
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 8
- cios - 8
- powietrze - 8
- łącznie - 24
Wartość - 450 SZ
Kilof
Krasnoludzkie narzędzie górnicze.
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 9
- łącznie - 9
Wartość - 50 SZ
Kilof Caldera
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 16
- cios - 4
- łącznie - 20
Wartość - 600 SZ
Maczuga
Maczuga z czteropiórową głowicą.
Zadawane obrażenia:
- cios - 10
- łącznie - 10
Wartość - 100 SZ
Maczuga Nieposkromionej Wiary
Zadawane obrażenia:
- cios - 10
- światło - 14
- łącznie - 24
Wartość - 1200 SZ
Boska Sprawiedliwość
Zadawane obrażenia:
- cios - 6
- światło - 18
- łącznie - 24
Odporność na ciemność- 19%
Wartość - 1800 SZ
Ciężka Maczuga
Maczuga z większą głowicą z lanego żelaza.
Zadawane obrażenia:
- cios - 14
- łącznie - 14
Wartość - 150 SZ
Maczuga Króla Lodu
Zadawane obrażenia:
- cios - 35
- łącznie - 35
Wartość - 100 SZ
Morgensztern
Wielka maczuga nabijana ćwiekami.
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 5
- cios - 10
- łącznie - 15
Wartość - 200 SZ
Różdżka Arcymaga
Wielka maczuga nabijana ćwiekami.
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 5
- cios - 5
- ciemność- 30
- łącznie - 40
Odporność na światło - 100%
Wartość - 10 SZ
Gwiazda Piekieł
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 5
- cios - 10
- ogień- 10
- łącznie - 25
Wartość - 500 SZ
Miecz
Pospolity miecz o długiej klindze.
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 10
- łącznie - 10
Wartość - 120 SZ
Miecz Wyborny
Pospolity miecz o długiej klindze.
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 14
- łącznie - 14
Wartość - 300 SZ
Miecz Krzyżowca
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 20
- łącznie - 20
Odporność na ciemność- 19%
Wartość - 700 SZ
Wysysacz Dusz
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 10
- łącznie - 10
Wartość - 1000 SZ
Pałasz
Miecz o szerokim ostrzu.
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 10
- cios - 5
- łącznie - 15
Wartość - 150 SZ
Klinga Płonącego Serca
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 10
- cios - 3
- ogień- 10
- łącznie - 23
Wartość - 750 SZ
Klinga Cichego Deszczu
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 10
- cios - 3
- woda - 10
- łącznie - 23
Wartość - 750 SZ
Klinga Nadciągającej Burzy
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 10
- cios - 3
- powietrze - 12
- łącznie - 25
Wartość - 750 SZ
Klinga Porannej Modlitwy
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 12
- cios - 3
- światło - 10
- łącznie - 25
Wartość - 1150 SZ
Ostrze Cienia
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 10
- cios - 5
- ciemność - 15
- łącznie - 50
Odporność na światło - 50%
Wartość - 10 SZ
Święty Mściciel
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 15
- cios - 5
- światło - 30
- łącznie - 50
Wartość - 3500 SZ
Młot bojowy
Wielki i nieco niezgrabny mot kamienny.
Zadawane obrażenia:
- cios - 16
- łącznie - 16
Wartość - 200 SZ
Młot piorunowy
Zadawane obrażenia:
- cios - 15
- powietrze - 10
- łącznie - 25
Wartość - 800 SZ
Młot z obsydianu
Zadawane obrażenia:
- cios - 15
- ziemia - 10
- łącznie - 25
Wartość - 100 SZ
Pięść Necrosa
Zadawane obrażenia:
- cios - 10
- ciemność- 15
- łącznie - 25
Odporność na światło - 50%
Wartość - 10 SZ
Młot Gniewu Drujera
Zadawane obrażenia:
- cios - 30
- łącznie - 30
Wartość - 1100 SZ
Broń Insektoida
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 6
- cios - 6
- łącznie - 12
Wartość - 220 SZ
Chl'tk
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 11
- cios - 11
- łącznie - 22
Wartość - 1200 SZ
Łuk Insektoida
Broń do ataku na odległość. Strzała wyrzucana jest z wydrążonej pałki.
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 18
- łącznie - 18
Wartość - 200 SZ
Halabarda
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 20
- łącznie - 20
Wartość - 50 SZ
Żądło Ognia
Zadawane obrażenia:
- cięcie - 20
- ogień- 10
- łącznie - 30
Wartość - 900 SZ
Pałka
Zadawane obrażenia:
- cios - 8
- łącznie - 8
Wartość - 50 SZ
Żelazna Pałka
Zadawane obrażenia:
- cios - 12
- łącznie - 12
Wartość - 50 SZ
TARCZE
Tarcza Drewniana
Zwykła, okrągła tarcza. Skuteczniejsza w blokowaniu ataków.
Wartość - 30 SZ
Tarcza Zwinności
Zwiększa szybkość o 5 pkt.
Wartość - 650 SZ
Tarcza Kondycji
Zwiększa wytrzymałość o 5 pkt.
Wartość - 650 SZ
Tarcza Wyczynów
Zwiększa siłę o 5 pkt.
Wartość - 650 SZ
Tarcza Metalowa
Duża tarcza o zaostrzonym dolnym końcu. Skuteczniejsza w natarciu.
Wartość - 50 SZ
Tarcza Wyborna
Zwiększa odporność na:
- cięcie - 10%
- cios - 10%
Wartość - 500 SZ
Tarcza Krzyżowca
Zwiększa odporność na:
- cięcie - 19%
- cios - 19%
Wartość - 900 SZ
Święta Tarcza
Zwiększa odporność na:
- cięcie - 19%
- cios - 19%
- ciemność- 19%
Wartość - 1400 SZ
Tarcza Lodowa
Tarcza wykonana z tafli lodu.
Zwiększa odporność na:
- woda - 39%
Wartość - 500 SZ
Tarcza Wampiryczna
???
Wartość - 1000 SZ
Tarcza Lustrzana
Odbija zaklęcie "błyskawicy".
Wartość - 800 SZ
ZBROJE
Zbroja Łuskowa
Grubsze, przeplatające się płytki metalowe - zbroja dłuższa i o bardziej zwartej budowie niż kolczuga.
Zwiększa odporność na:
- cięcie - 10%
- cios - 10%
Wartość - 150 SZ
Zbroja Ze Smoczej Łuski
Zwiększa odporność na:
- cięcie - 50%
- cios - 50%
Zmniejsza odporność na:
- ciemność- 20%
- światło - 20%
Wartość - 1600 SZ
Zbroja Płatowa
Zbroja częściowo okrywająca ciało, wykonana z cienkich płyt metalowych mocowanych na skórze - uformowana tak, by pasowała do korpusu.
Zwiększa odporność na:
- cięcie - 19%
- cios - 19%
Wartość - 250 SZ
Płatowa Zbroja Łaski
Zwiększa odporność na:
- cięcie - 19%
- cios - 19%
Zwiększa szybkość o 5 pkt.
Wartość - 1100 SZ
Płatowa Zbroja Rozumu
Zwiększa odporność na:
- cięcie - 19%
- cios - 19%
Zwiększa inteligencję o 5 pkt.
Wartość - 1100 SZ
Lekka Zbroja Płytowa
Zbroja z płyt metalowych, okrywająca całe ciało - przystosowana do osłaniania korpusu, ramion i nóg.
Zwiększa odporność na:
- cięcie - 30%
- cios - 30%
Wartość - 400 SZ
Zbroja Płytowa Antyżywiołów
Zwiększa odporność na:
- cięcie - 30%
- cios - 30%
- ogień- 30%
- powietrze - 30%
- ziemia - 30%
- woda - 30%
Wartość - 1600 SZ
Święta Zbroja Płytowa
Zwiększa odporność na:
- cięcie - 30%
- cios - 30%
- ciemność- 30%
Wartość - 2200 SZ
Ciężka Zbroja Płytowa
Zbroja z płyt metalowych, okrywająca całe ciało - przystosowana do osłaniania korpusu, ramion i nóg.
Zwiększa odporność na:
- cięcie - 39%
- cios - 39%
Wartość - 600 SZ
Zbroja Mocy Enocha
Zwiększa odporność na:
- cięcie - 39%
- cios - 39%
Wartość - 2400 SZ
INNE PRZEDMIOTY
Słaby Napój Uzdrawiający
Przywraca 5 pkt. zdrowia.
Wartość - 45 SZ
Napój Uzdrawiający
Przywraca 10 pkt. zdrowia.
Wartość - 100 SZ
Silny Napój Uzdrawiający
Przywraca 50 pkt. zdrowia.
Wartość - 300 SZ
Napój Many
Przywraca wszystkie punkty many.
Wartość - 200 SZ
Kryształki Many
Są 3 rodzaje Kryształków. Ich użycie przywraca 5 pkt. many.
Wartość - 20 SZ
Napój Szybkości
Tymczasowo zwiększa szybkość ruchu o 25 pkt.
Wartość - 200 SZ
Serum na czary ognia
Tymczasowo zwiększa odporność (o 75%) na ogień i zaklęcia ogniowe.
Wartość - 200 SZ
Serum na czary powietrza
Tymczasowo zwiększa odporność (o 75%) na zaklęcia oparte na magii powietrza.
Wartość - 200 SZ
Serum na czary wody
Tymczasowo zwiększa odporność (o 75%) na zaklęcia oparte na magii wody.
Wartość - 200 SZ
Bursztynowy Pierścień Chyżości
Zwiększa szybkość o 5 pkt.
Wartość - 600 SZ
Pierścień Pogromcy Smoków
Zwiększa odporność na ogień o 25%.
Wartość - 400 SZ
Jaspisowy Pierścień Myśli
Zwiększa inteligencję o 5 pkt.
Wartość - 200 SZ
Kryształowy Pierścień Siły
Zwiększa siłę o 5 pkt.
Wartość - 600 SZ
Pierścień Kondycji Dancena
Zwiększa wytrzymałość o 10 pkt.
Wartość - 900 SZ
Pierścień Koncentracji Kenrena
Zwiększa inteligencję o 10 pkt.
Wartość - 500 SZ
Pierścień Tancerza Ognia
Zwiększa odporność na ogień o 45%.
Wartość - 700 SZ