KSIĘGA MAGII

na podstawie księgozbioru Azbara Mor'detha.



ZAKLĘCIA

Do nauki nowych zaklęć i zwiększania ich mocy służą magiczne księgi. Zawieraj one wiedzę niezbędną do używania magii. Przeczytanie księgi zawierającej znane zaklęcie daje możliwość poznania następnego "poziomu" danego czaru.



LISTA ZNANYCH ZAKLĘĆ

Nazwa zaklęcia Poziom 1 Poziom 2 Poziom 3
Światło pochodni Widmowy blask Światło pochodni Lśnienie
Kula ognia Cios płomieni Kula ognia Rój meteorów
Heroizm Heroizm Oddech mistrza Potężna kr��
Spijacz dusz Pijawka Odpływ istoty Spijacz dusz
Spowolnienie Spowolnienie Masowe spowolnienie Uskok czasowy
Widmowy sojusznik Widmowy sojusznik Widmowy bohater Widmowy rycerz
Kamienna skóra Kamienna skóra Granitowa zbroja Marmurowe oblicze
Piorun Iskry Piorun Łańcuch piorunów
Szybkie zamrożenie Cios mrozu Szybkie zamrożenie Lodowe więzienie
Boski gniew Święta pożoga Palce prawości Boski gniew


OPIS ZAKLĘĆ

Światło pochodni

Magiczna pochodnia, która wraz z uzyskiwaniem coraz wyższego poziomu zyskuje na sile światła i długotrwałości. Podczas działania tego zaklęcia zyskujesz także pewną ochronę.

Kula ognia

Zaklęcie wystrzeliwuje ognistą kulę, która wybucha w chwili trafienia w cel, rażąc wszystkie istoty znajdujące się w zasięgu eksplozji. Promień i moc eksplozji rosną wraz z poziomem zaklęcia; na poziomie trzecim pojawiają się trzy kule trafiające w osobne cele.

Heroizm

Tymczasowo zwiększa siłę bohatera. Największy wpływ tego czaru ujawnia się podczas walki wręcz; nie wywiera ono żadnych skutków na atak z dystansu i efekty zaklęć taktycznych. Na wyższych poziomach rosną obrażenia zadawane wrogom przez bohatera, a od drugiego poziomu rośnie także szybkość.

Spijacz dusz

Zaklęcie to, wykorzystywane do odbierania siły życiowej celowi i przekazywania jej rzucającemu, łączy duszę maga z duszą ofiary. Jeśli zaatakowany w ten sposób przeciwnik nie dysponuje żadną energią życiową, czar ten może doprowadzić do niepożądanych skutków. Przy właściwym użyciu spijacz dusz osłabia cel, zwiększając odpowiednio liczbę punktów zdrowia u rzucającego.

Spowolnienie

Spowalnia upływ czasu dla wszystkich zaatakowanych nim przeciwników. Rzucający zaklęcie jest wolny od tego wpływu i porusza się z normalną prędkością.

Widmowy sojusznik

Tworzy iluzję wojownika, który tymczasowo funkcjonuje jako niezależny sojusznik, atakujący każdego przeciwnika, jaki zaatakuje tego, kto rzuci zaklęcie. Dzięki temu bohater może wycofać się nieco i skupić na następnych zaklęciach lub użyć broni miotającej, nie będąc niepokojonym przez wroga.

Kamienna skóra

Tymczasowo podwyższa klasę pancerza. Początkowo skuteczne jedynie przeciwko broni siecznej i obuchowej. Na wyższych poziomach jego skuteczność rośnie; poziom trzeci zapewnia bohaterowi tymczasową niewrażliwość na ciosy.

Piorun

Elektryczne pociski, które rażą wziętych na cel wrogów. Zasięg i liczba poranionych wrogów rośnie wraz z poziomem zaklęcia.

Szybkie zamrożenie

Pokrywa wrogi cel warstwą lodu, uniemożliwiając mu poruszanie się (chyba że przeciwnik jest odporny na zimno). Czas trwania zaklęcia rośnie wraz z jego poziomem; na najwyższym poziomie cel odnosi też obrażenia spowodowane mrozem. Jeśli zamrożony cel będzie pozostawiony w spokoju lub zostanie trafiony, odtaje; jeśli jednak otrzyma śmiertelny cios (lub jakikolwiek, gdy już był martwy), może zostać roztrzaskany.

Boski gniew

Choć czar ten nie wywołuje obrażeń u zwykłych istot, znajduje specjalne zastosowanie w walce ze stworami pochodzącymi z piekieł lub tworami czarnej magii. Moc i zasięg działania zaklęcia rosną wraz z jego poziomem.