KSIĘGA MAGII
na podstawie księgozbioru Azbara Mor'detha.
ZAKLĘCIA
Do nauki nowych zaklęć i zwiększania ich mocy służą magiczne księgi. Zawieraj one wiedzę niezbędną do używania magii. Przeczytanie księgi zawierającej znane zaklęcie daje możliwość poznania następnego "poziomu" danego czaru.
LISTA ZNANYCH ZAKLĘĆ
Nazwa zaklęcia | Poziom 1 | Poziom 2 | Poziom 3 |
---|---|---|---|
Światło pochodni | Widmowy blask | Światło pochodni | Lśnienie |
Kula ognia | Cios płomieni | Kula ognia | Rój meteorów |
Heroizm | Heroizm | Oddech mistrza | Potężna kr�� |
Spijacz dusz | Pijawka | Odpływ istoty | Spijacz dusz |
Spowolnienie | Spowolnienie | Masowe spowolnienie | Uskok czasowy |
Widmowy sojusznik | Widmowy sojusznik | Widmowy bohater | Widmowy rycerz |
Kamienna skóra | Kamienna skóra | Granitowa zbroja | Marmurowe oblicze |
Piorun | Iskry | Piorun | Łańcuch piorunów |
Szybkie zamrożenie | Cios mrozu | Szybkie zamrożenie | Lodowe więzienie |
Boski gniew | Święta pożoga | Palce prawości | Boski gniew |
OPIS ZAKLĘĆ
Światło pochodni
Magiczna pochodnia, która wraz z uzyskiwaniem coraz wyższego poziomu zyskuje na sile światła i długotrwałości. Podczas działania tego zaklęcia zyskujesz także pewną ochronę.
Kula ognia
Zaklęcie wystrzeliwuje ognistą kulę, która wybucha w chwili trafienia w cel, rażąc wszystkie istoty znajdujące się w zasięgu eksplozji. Promień i moc eksplozji rosną wraz z poziomem zaklęcia; na poziomie trzecim pojawiają się trzy kule trafiające w osobne cele.
Heroizm
Tymczasowo zwiększa siłę bohatera. Największy wpływ tego czaru ujawnia się podczas walki wręcz; nie wywiera ono żadnych skutków na atak z dystansu i efekty zaklęć taktycznych. Na wyższych poziomach rosną obrażenia zadawane wrogom przez bohatera, a od drugiego poziomu rośnie także szybkość.
Spijacz dusz
Zaklęcie to, wykorzystywane do odbierania siły życiowej celowi i przekazywania jej rzucającemu, łączy duszę maga z duszą ofiary. Jeśli zaatakowany w ten sposób przeciwnik nie dysponuje żadną energią życiową, czar ten może doprowadzić do niepożądanych skutków. Przy właściwym użyciu spijacz dusz osłabia cel, zwiększając odpowiednio liczbę punktów zdrowia u rzucającego.
Spowolnienie
Spowalnia upływ czasu dla wszystkich zaatakowanych nim przeciwników. Rzucający zaklęcie jest wolny od tego wpływu i porusza się z normalną prędkością.
Widmowy sojusznik
Tworzy iluzję wojownika, który tymczasowo funkcjonuje jako niezależny sojusznik, atakujący każdego przeciwnika, jaki zaatakuje tego, kto rzuci zaklęcie. Dzięki temu bohater może wycofać się nieco i skupić na następnych zaklęciach lub użyć broni miotającej, nie będąc niepokojonym przez wroga.
Kamienna skóra
Tymczasowo podwyższa klasę pancerza. Początkowo skuteczne jedynie przeciwko broni siecznej i obuchowej. Na wyższych poziomach jego skuteczność rośnie; poziom trzeci zapewnia bohaterowi tymczasową niewrażliwość na ciosy.
Piorun
Elektryczne pociski, które rażą wziętych na cel wrogów. Zasięg i liczba poranionych wrogów rośnie wraz z poziomem zaklęcia.
Szybkie zamrożenie
Pokrywa wrogi cel warstwą lodu, uniemożliwiając mu poruszanie się (chyba że przeciwnik jest odporny na zimno). Czas trwania zaklęcia rośnie wraz z jego poziomem; na najwyższym poziomie cel odnosi też obrażenia spowodowane mrozem. Jeśli zamrożony cel będzie pozostawiony w spokoju lub zostanie trafiony, odtaje; jeśli jednak otrzyma śmiertelny cios (lub jakikolwiek, gdy już był martwy), może zostać roztrzaskany.
Boski gniew
Choć czar ten nie wywołuje obrażeń u zwykłych istot, znajduje specjalne zastosowanie w walce ze stworami pochodzącymi z piekieł lub tworami czarnej magii. Moc i zasięg działania zaklęcia rosną wraz z jego poziomem.